Mimo że ilość kradzieży aut w Polsce spadła o 90% na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, tak złodzieje osiągają większe zyski niż wtedy, ponieważ niestety łupem padają prawie nowe i drogie samochody. Pokazują to statystyki kradzieży aut, które bezwzględnie uwydatniają, że najpopularniejsze wśród złodziei są samochodu 2 i 3-letnie.
Najpowszechniejsze metody kradzieży to „na walizkę” i na „game boya”. Wykorzystują one podatność cyfrowych systemów, które znajdują się w nowoczesnych samochodach. Chodzi o systemy bezkluczykowe KeyLess – złodzieje wzmacniają sygnał z pilota i przesyłają go do samochodu, po czym bez problemu go otwierają i uruchamiają.
Najlepszym obecnie systemem na rynku — ze względu na swoją kompleksowość, rozmiar, a tym samym skuteczność jest immobilizer CAN CanLock. To homologowany, polski produkt, który blokuje magistrale w samochodzie, nie pozwalając potencjalnemu złodziejowi na odjechanie, jeżeli uprzednio urządzenie nie zostało autoryzowane. W zestawie z syrenami, czujnikami przechyłu oraz specjalnym modułem GPS staje się poważnym zabezpieczeniem przed kradzieżą i jest niełatwą do obejścia dla złodzieja barierą.
Idealne zabezpieczenie antykradzieżowe jeszcze nie powstało, ale warto sobie uświadomić, jakie są realne zagrożenia – nie te wymyślone. W dobie cyfryzacji i szybkiego rozwoju technologicznego — w czasach, w których złodzieje stali się profesjonalistami w swoim fachu prawdziwe zagrożenie idzie ze strony uzbrojonych po zęby w technologie zorganizowanych grup przestępczych.
Grupy te działają na określonych zasadach, dokładnie wybierają pojazdy, które chcą ukraść i minimalizują ryzyko. Ich siłą jest właśnie dyskrecja i wspomniana już zaawansowana technologia. Z tego właśnie względu archaiczne i fizyczne blokady nie mają już sensu.
CanLock to urządzenie, którego instalacja jest możliwa nie tylko w samochodach osobowych. System ten może także skutecznie zabezpieczyć motocykle oraz wiele pojazdów komercyjnych. Wariant ze specjalnym GPS niesie za sobą korzyści, które dobrze sprawdzą się w zabezpieczeniu i zarządzaniu flotą.
Wersja Standard — podstawowy wariant urządzenia, które możemy autoryzować kombinacją fabrycznych przycisków w samochodzie — z wykorzystaniem przycisków, manetek, pedałów itd.
Wersja Comfort, w której możemy autoryzować się na trzy różne sposoby:
Wersja Premium — wariant posiada wszystkie funkcje pakietu Comfort, a ponadto instalujemy dodatkową syrenę alarmową w środku pojazdu/
Wersja Premium Szyby + Laweta — posiada wszystkie funkcje występujące w wersji Premium i dodatkowo instalujemy drugą syrenę na zewnątrz pojazdu wraz z czujnikiem przechyłu wzbudzającym syreny w przypadku kradzieży kół lub kradzieży lawetą, a także podczas prób wybicia szyb.
Wersja Pro — pakiet Premium Szyby + Laweta z dołożonym specjalnym GPS z funkcją antyjammer — urządzenie dzwoni na wcześniej zdefiniowany numer w momencie wyłączenia zagłuszarki. Pozwala na konfigurowanie powiadomień SMS/głosowych, które będą informować o stanie i statusie samochodu.
Proponowane wersje, zabezpieczają samochód na trzy różne sposoby:
W przypadku odstawienia samochodu do serwisu, urządzenie w wersji Comfort, Premium oraz Pro można wprowadzić w tryb serwisowy poprzez aplikację mobilną, dostępną dla systemów iOS i Android.